Wycieczki szkolne KT Alpino

Menu

Partnerzy

Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Rodzina Szkół im. Jana Pawła II Rodzina Szkół im. Jana Pawła II UKS Conrad UKS Conrad Europejski Fundusz Społeczny Europejski Fundusz Społeczny Program Edukacji Morskiej Program Edukacji Morskiej

Lasy oliwsko – sopockie

grindelwald 001.jpg

22 października 2016 roku Klub Turysty „Alpino” przy Gimnazjum nr 3 w Gdańsku zorganizował wycieczkę na terenie Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego.

Mimo dużego zachmurzenia, mgły na miejsce zbiórki stawiło się 32 uczniów Gimnazjum nr 3 w Gdańsku oraz 3 uczniów Zespołu Szkół Handlowych w Sopocie.

Na miejsce rozpoczęcia wycieczki pieszej dojechaliśmy tramwajem i od stacji PKM Strzyża zaczęliśmy marsz. Początkowo, m. in. mijając meczet delikatnie pod górę Doliną Samborowo, następnie już bardziej stromo na grzbiet z dawną skoczną narciarską (pierwsze poty) droga zaczęła się wić to z górki, to pod górę, a było mokro i gliniasto. Dotarliśmy do Kuźni Wodnej w Dolinie Radości (była radość – przestało padać i zniknęła glina) i wspięliśmy się na Pachołek (101 m. n.p.m. – drugie poty). Niestety widoków brak, mgłaaaa.

Po zejściu z wieży widokowej ruszyliśmy trasą rowerową w kierunku leśniczówki Gołębiewo (wspaniała barwna jesień), do której dotarliśmy po przejściu 13 km w ciągu niecałych 3 godzin marszu, a wydawało się, że chyba 10 godzin. Zadaszona, ciepła i sucha wiata ogniskowa nagrodziła nasze trudy. Zasiedliśmy przy stołach, piekliśmy kiełbaski. Okazało się, że dotarła do Gołębiewa druga grupa. To turyści prowadzeni przez przewodnika p. Daniela Nazaruka w ramach Rajdu na Raty, organizowanego przez Oddział Gdański PTTK (bardzo dziękujemy za załatwienie wiaty!).

Pan Daniel przybliżył działalność Polskiego Towarzystwa Turystyczno Krajoznawczego, opowiedział o planach na najbliższą i dalszą przyszłość – Rajd Mikołajkowy, Kluka 2017.

Najedzeni i radośni ruszyliśmy w dół Doliny Świemirowskiej do kolejki SKM, którą powróciliśmy do Gdańska.

Pogoda jest brzydka tylko przez okno, gdy wyjdziesz z domu w miłym towarzystwie czeka Cię tylko radość ze wspólnego pokonywania trasy wycieczki.