Archiwum 2017/2018

Menu

Partnerzy

Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Miasta Gdańska Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Serwis internetowy Radcy ds. Edukacji Hiszpanii Rodzina Szkół im. Jana Pawła II Rodzina Szkół im. Jana Pawła II UKS Conrad UKS Conrad Europejski Fundusz Społeczny Europejski Fundusz Społeczny Program Edukacji Morskiej Program Edukacji Morskiej

7 A i 7 B w ŚWIĘTEJ LIPCE I WILCZYM SZAŃCU

20 czerwca br. tuż przed rozdaniem świadectw i ostatnim dzwonkiem przed wakacjami dwie klasy 7 a i b wraz z wychowawcami Panię Izą Groszewską, Dorotą Świerzko i opiekunami Panią Aleksandrą Drózd i Hanną Banach pojechały na wycieczkę, aby zobaczyć piękny barokowy kościół w Świętej Lipce i byłą kwaterę Hitlera w Wilczym Szańcu.

Już o 6. 00 odjeżdżał autokar, więc wstawanie tego dnia na pewno było trudne, jednak nikt w nie odczuwał trudów poranka, bo humory dopisywały wszystkim.

Po 4 godzinach jazdy, mijając piękne mazurskie widoki i niezliczone bocianie gniazda, dotarliśmy do pierwszego punktu zwiedzania – Świętej Lipki.

Kościół prezentuje się niezwykle pięknie. Barokowe wnętrze aż kapie od ozdób i ilości złota. Barokowe organy robią wrażenie. Wysłuchaliśmy koncertu organowego, który rozpoczął się „Stworzeniem świata”, a zakończył pięknym ”Polonezem” Ogińskiego. Po koncercie zrobiliśmy sobie wspólną fotkę na schodach kościoła.

Autokar czekał, więc zadowoleni ruszyliśmy w dalszą podróż. Tym razem trafiliśmy do Reszla, gdzie mogliśmy zwiedzać przepiękny zamek, a w nim niezwykłą wystawę - „Średniowieczne narzędzia tortur”. Nikt z nas nie spodziewał się, że można było skonstruować takie machiny. Po obejrzeniu zamku, widoków z wieży oraz Sali rycerskiej udaliśmy się na smaczny obiad, który podano nam w zamkowej restauracji.

Zaraz po obiedzie udaliśmy się do autokaru, żeby wyruszyć w dalszą podróż. Wilczy Szaniec to ostatni przystanek naszej wycieczki. Dotarliśmy tam po kilkunastu minutach. Przywitał nas przewodnik Pan Marek, który w niesamowicie ciekawy sposób opowiadał o byłej kwaterze Hitlera. Mino że niewiele z niej zostało, to resztki betonowych bunkrów umieszczonych głęboko w lesie w okolicach licznych bagnisk robią wrażenie. Przewodnik wspaniale opowiadał o tym miejscu i odpowiadał na nasze liczne pytania, a w szczególności te dotyczące zamachu na Hitlera i jego śmierci. Sposób, w jaki przekazywał wiedzę był niesamowity i nie było wśród nas osoby, która by nie słuchała.

Po obejrzeniu całego terenu muzeum mieliśmy chwilę odpoczynku, bo czekała nas długa podróż. Czas nieubłaganie płynął, a my wracaliśmy do domu. Humory i dobry nastrój nadal nas nie opuszczały, bo pełni energii wracaliśmy do domu, pomimo późnej pory.

Na pewno niejedne z nas będzie wspominał miejsca, które poznał!